song

Tuesday 4 September 2012

Ajal tentuan Allah



Asalamualaikum :)
gambar diatas ? siapa dia ? itu abah aku dia lah yg aku jadikan idola :) beliau bernama Umar Ahmad :) berumur 48 tahun :) bekerja sebagai KERANI CIMB BANK :) baca BLOG TITLE . knpa dikaitkan dgn KEMATIAN ? sebab kawan and mak cik aku baru meninggal :'( agak pilu kan :) kamu mesti pernah rasa kan :') semenjak 2 menjak ni aku rasa kelainan . selalu seja terngiang-2 di kepala aku yg abah aku ckp '' kalau abah mati , abah mau mati dalam tidur ataupun dalam solat , abah nda mau menyusahkan kamu orang '' aku rasa time tu mcm nak nangis jak :'( sedihh , lagi lagi idola aku ni . apa reaksi mama kalau tiada abah yg sllu tolong mama :'( kehilangan orang yg kita syg ketentuan Allah kita x tau pun kita mmpu berdoa sepanjang masa :) aku selalu berdoa supaya abah ngan mama umur panjang aku masih perlukan dorang :') aku x mau dorang kasi tinggal aku , sebab aku syg dorang . Abah seorang yang kuat solat , kuat mengaji , kuat islam dalam diri , abah bimbing mama yg dahulunya mama berpakaian seksi sekrang pakai tdung than mama rajin solat . Aku harap aku ada Imam@suami yang dapat bimbing aku seperti itu , menyedarkan aku yang dunia ni untuk sementara duni pinjaman :) yang akan lupus sebentar lagiii . Hanya Allah yang tentukan :'( Abah meluangkan masa dia dengan membaca buku agama , mengaji , tengok berita , kemas halaman rumah , beliau rajin dan beliau jugak selalu bercerita tentang Rasullah alaihisalam , nabi s.a.w :) membuat kan aku teruja , dia bercerita melalui ayat tafsiran yg dia pernah bacaa . Dia balik balik menegur aku '' kau bila mau pakai tdung ? bila kau mau rajin solat ?'' Ya Allah , tidak pernah lelaki menegur aku seperti itu , dialah manusia yang merubah aku menjadi lebih matang . aku belum sedia belum rela bila dia pergi ntuk selamanya sbb aku blum bljar byk dari beliau , Aku sangat sangat berterimakasihh :'))) aku amat beruntung memiliki Abah yanf sepertinya . Dia melarang aku demi kebaikan aku , dan aku cuba dan terus mencuba demi Allah kluarga dan diri sndiri :') beliau jugak rajin bersedekahh :') aku mau sngt mencontohi dia :) Allah sja dapat blas jasa beliau :) mudah mudahan jika beliau tidak ada beliau di tempatkan orang yang berimann :)

sekian

No comments:

Post a Comment